“Onder juiste omstandigheden kan blending de leeropbrengsten verhogen.”
Tomas Klos
“Ik ben altijd zeer begaan met de kwaliteit van mijn onderwijs en ik geloof dat onder de juiste omstandigheden blending de leeropbrengsten kan verhogen. Nou heb ik daar sinds de start van mijn onderwijscarrière buiten de Universiteit Utrecht uit mezelf al het nodige aan gedaan, maar vooral de deelname aan deze gemeenschap van gelijkgestemden lijkt me een waardevolle mogelijkheid om de opbrengsten van mijn investeringen nog verder te verhogen.”
Tomas was vorig jaar niet tevreden over het verloop van het vak Intelligente Systemen, dat hij toen voor de eerste keer gaf. Hij wil het vak in het algemeen en meer specifiek de practica anders aanbieden.
“Ik wil de verschillende onderwerpen in het vak op andere manieren ontsluiten dan uitsluitend via het boek en de hoorcolleges. Veel vaardigheden die studenten moeten opdoen kan ik uitleggen in kennisclips of voordoen in pencasts. Ik ben vooral ook van plan om in de aanloop naar het vak, binnen de Blended Learning community, op systematische manier verantwoorde beslissingen te nemen over dit soort ontwerpbeslissingen.
In het practicum leren de studenten te programmeren in Prolog, een declaratieve, logische programmeertaal. Vorig jaar leverden de studenten hun code op papier in, maar ik wil hiervoor gebruik gaan maken van het online code-evaluatiesysteem DOMjudge. Studenten uploaden hun code, die vervolgens automatisch wordt uitgevoerd en zo op correctheid en efficiëntie beoordeeld kan worden. “