Frits Flesch: “Interessant om het effect van onderwijsvernieuwing vast te kunnen stellen.”
“Tijdens mijn aanstelling als docent en ICT&O-coördinator Farmacie kwam ik al veel ICT-toepassingen tegen voor het onderwijs. Ik ben altijd snel geneigd om tools in te zetten als ik het nut ervan inzie. Daarom is het voor mij interessant om nu meer te leren over het effect van een interventie en of deze het gewenste effect oplevert. Met name dit laatste vind ik erg lastig en ik hoop in de community antwoorden te krijgen over hoe ik dit het beste kan doen.”
Door vooraf te kijken wat er in een cursus anders kan en wat al gedaan is om een probleem op te lossen hoopt Frits ICT in de toekomst gerichter in te zetten in het onderwijs.
Hij schetst zijn casus als volgt: “Farmacie studenten volgen practica in een paar cursussen verspreidt over drie jaar, waardoor hun lab-vaardigheid beperkt is. In de cursus Huid en dermatica doen de studenten één dag analytisch practicum en daarin blijkt dat ze veel handelingen gedeeltelijk of helemaal vergeten zijn. Middels opdrachten en het bekijken van filmpjes willen we de studenten beter voorbereiden op het practicum, waardoor de practicum-dag effectiever wordt.”