“Werken aan de transformatie van research-led naar research-based onderwijs.”
Sietse Overbeek
“Ik verwacht dat deelname aan de community mij in staat stelt om vanuit nieuwe perspectieven te kijken naar doorontwikkeling van het onderwijs. Dit wil ik in eerste instantie toepassen voor het vak Method Engineering, om het vak verder door te ontwikkelen en te verlevendigen.”
Het innovatieplan van Sietse voor het vak omvat meerdere onderdelen voor vernieuwing, gebaseerd op een aantal onderwijsmiddelen. Sietse weet dat hij een keuze zal moeten maken voor enkele onderdelen die hij helemaal uitwerkt.
“Vorig jaar hebben de studenten kennisclips opgenomen van de complete inhoud van de cursus. Deze verzameling clips ga ik dit jaar gebruiken in het vak om bijvoorbeeld een flipped classroom met scalable learning te kunnen realiseren. De hamvraag is hoe ik activerende werkvormen kan introduceren in het vak, zodat de studenten bezig zijn met het zelf participeren in onderzoek op het gebied van Method Engineering. Dus: hoe gaan we van ‘research-led’ naar meer ‘research-based’ onderwijs?”